Üdvözöljük a

ATA Carnet | Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Országos rendezvénynaptár

<< 2019 Február >>
KeSzeCsüSzoVa
    123
45678910
111213141516
17
18192021222324
25262728   

ATA Carnet

ATA IGAZOLVÁNY

 

 

Kérjük figyelembe venni, hogy az oldalon szereplő információk tájékoztató jellegűek és nem teljes körűek!

További információ az oldal alján lévő elérhetőségen kérhető.

 

Az ATA igazolvány olyan nemzetközi vámokmány, amely egy éven keresztül lehetővé teszi az áruk vámmentesen történő ideiglenes kivitelét.

Az ATA igazolvány alkalmazását nemzetközi vámegyezmények: az ATA Egyezmény és az Isztambuli Egyezmény, valamint az egyes elfogadó országok saját törvényei szabályozzák.

 

 

 

Előnyei:

  • az ATA igazolvány kiváltásával költségei előre kalkulálhatók, hiszen a kamarai költségeken felül, az igazolvány szabályos használata esetén, további összegekkel (pl. beviteli vám, adó, egyéb illeték) már nem szükséges számolnia az igazolványt elfogadó beviteli vagy tranzitországokban;
  • az ATA igazolvány gördülékennyé teszi a határátlépést, hiszen az utazása során ugyanazt a már előre kitöltött vámokmányt kell benyújtania minden elfogadó országban, minden vámkezelésnél;
  • az ATA igazolvány kiváltása rövid időt vesz igénybe, és a színes lapoknak köszönhetően a használata egyszerű;
  • az ATA igazolványt magánszemélyek és vállalkozások egyaránt használhatják;
  • az ATA igazolvány árujegyzékében felsorolt árukra az érvényességi időn belül akár több alkalommal és részszállítmányonként is kezdeményezhető ideiglenes beviteli, kiviteli vagy árutovábbítási vámeljárás;
  • a kibocsátástól számított egy évig érvényes;
  • bizonyos esetekben lehetőség van meghosszabbítani az ún. csatlakozó igazolvány kiváltásával, amely az eredeti igazolvány lejáratától számított még egy évig érvényes (összesen tehát max. 2 évig használható).

Az ATA Egyezménynek jelenleg több mint 80 ország a tagja, létszámuk folyamatosan bővül.
Az Európai Unió területén belül nincs szükség az igazolvány használatára.

 

Az ATA igazolvánnyal szállítható áruk felhasználásuk szerint:

  • kiállításra, vásárra, bemutatóra,
  • munkavégzésre,
  • versenyre, színházi előadásra, koncertre
  • stb.

A felhasználási lehetőségek az ATA Egyezményben részt vevő országok szerint változnak.

 

A nyomtatvány a kibocsátó kamaráknál vásárolható meg, majd kitöltés után a kamara munkatársa hitelesíti az igazolványt. Ezt követően egy indító vámhivatal elvégzi a az ún. elővámkezelést, azaz előjegyzésbe veszi az igazolványon szereplő árukat.

 

Minden igazolvány kiváltásánál szükséges a kibocsátó kamara részére óvadékot letétbe helyezni, amely részben fedezi a nem rendeltetésszerűen használt ATA igazolványok esetén felmerülő vámteher költségeket. Az igazolvánnyal történő elszámolás után a kamara az óvadékot felszabadítja.

 

Reklamáció keletkezhet a külföldi vámhatóság nyomozási eljárása során azon áruk után, amelyek újra- kiviteléről nincs információjuk. Pl. azon áruk esetében, amelyeknem kerültek időben visszaszállításra, illetve nem megfelelően igazolt a visszaszállításuk, elvesztek, ellopták, megsemmisültek, eladásra kerültek anélkül, hogy azokat elvámolták volna.

 

 

ÜGYFÉLFOGADÁS

 

Okmányhitelesítés, származási bizonyítvány és ATA Carnet ügyintézéshez előzetes telefonos időpont egyeztetés szükséges:

Bartha Katalin: +36 88 814-123, bartha.katalin@veszpremikamara.hu (Ajka)
Csitei Tímea: +36 88 814-101, csitei.timea@veszpremikamara.hu (Veszprém)

Czeglédi Judit: +36 88 814-125, czegledi.judit@veszpremikamara.hu (Pápa)

Darida Ivett: +36 88 814-127, darida.ivett@veszpremikamara.hu (Tapolca)

Göller Edit: +36 88 814-100, goller.edit@veszpremikamara.hu (Veszprém, helyettesítés)