Üdvözöljük a

Külpiacok testközelből - üzleti fórum a kamarában | Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Országos rendezvénynaptár

<< 2017 Június >>
KeSzeCsüSzoVa
   1234
567891011
12131415161718
192021222324
25
2627282930  

Külpiacok testközelből - üzleti fórum a kamarában

2017. június 1.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. (MNKH) és a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara külpiaci üzleti fórumot tartott, amin Ausztria, Horvátország és Szlovénia üzleti környezetével és lehetőségeivel ismerkedhettek meg azok a megyei vállalkozások, amelyek ezen célpiacokon szeretnének a jövőben üzleti kapcsolatokat kialakítani és exportálni.

Bemutatkozásképpen Szőcs Andrea, területi tanácsadó ismertette az MNKH vállalkozások számára kínált szolgáltatásait, ezt követően bemutatkozott mindhárom reláció képviselője.

Palizs-Tóth Hajnalka (Eszék) a horvát piacra adott rálátást, mely nyitott, sok lehetőséget kínál több szektorban is a külföldi befektetőknek és szolgáltatóknak. Legkiemelkedőbb terület kétségkívül a turizmus, ami azonban számos egyéb ágazatot is magával húz. A helyi vállalkozói közeg nem képes kielégíteni a lakosság és a turisták szükségleteit, így a külföldi cégeknek nagy esélyük van piaci réseket találni és azokat kiaknázni.

Szekér Bálint (Eisenstadt) az osztrák piacot igyekezett testközelbe hozni, amire betörni nagy kihívás, de ha már megvetette a vállalkozás a lábát, akkor biztos sikerei lehetnek. Az osztrák üzleti környezetben a külföldi vállalkozástól ugyanazt várják el, mint a helyiektől, legyen szó nyelvismeretről, viselkedésről, határidőtartásról, fizetési feltételekről. A döntéshozatal lassú, így akár az is előfordulhat, hogy a tárgyalásokat követő egy év után jelentkezik azonnali megbízással az osztrák fél, amikor már a magyar fél sikertelen kapcsolatfelvételként könyvelte el. Az osztrák üzleti felek nehezen fogadnak bizalmukba külföldi céget, azonban ha az az „osztrák szabályok szerint játszik”, akkor hosszú távú együttműködésre lehet kilátás. Végül Héra József (Lendva) a szlovén piac sajátosságaira mutatott rá.

 

A piaci ismertetők után minden résztvevőnek lehetősége volt, hogy négyszemközti tárgyalásokat folytasson le a relációk irodavezetőivel, bemutassa tevékenységét és együtt megvitassák a piaci esélyeket.