Üdvözöljük a

Miért nem tudjuk, hogy mi a marketing? | Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Országos rendezvénynaptár

<< 2017 December >>
KeSzeCsüSzoVa
    123
45678910
111214151617
18192021222324
25262728293031

Miért nem tudjuk, hogy mi a marketing?

Szerző: Pallósi Krisztina | 2016. június 29.

Provokatív témát tárgyalt májusi ülésén a Kamara Marketing Klubja. Birincsik Albert klubelnök arra kereste a választ, hogy tudjuk-e mi a szerepe és a helye a marketingnek a szervezetben. Rövid felvezetés után a résztvevő tagokkal beszélgetett arról, hogy náluk hogyan működik a marketing tevékenység, a cégen belül hogyan épül fel annak irányítása, megszervezése. 

Általános tapasztalat, hogy a mikro vállalkozásoknál közvetlenül a tulajdonoshoz tartozik minden folyamat és egyáltalán nem, vagy nehezen delegálnak feladatokat másokra vagy külső szolgáltatókra. A vezetőnek érdemes végig gondolnia, hogy melyek azok a feladatkörök amiket neki kell elvégezni, illetve hogyan fogja szervezetét fejleszteni.

 

A jelenlévőkhöz intézett körkérdésből kiderült, hogy éves, vagy havi tervezett marketing költségkerettel kevesen rendelkeznek, általában a sales-es megkeresések hatására költenek marketingre. A klubelnök felhívta a figyelmet a marketing büdzsé optimalizálására egyrészről a szervezeti folyamatokhoz kapcsolódóan: mi az, amit feltétlenül a cégen belül kell csinálni pl. weboldal tartalmak feltöltése és mi az, amit érdemes kiszervezni pl. kampányok lebonyolítása. Másrészről javasolt a korábbi évek marketinhez kapcsolódó kiadásait megvizsgálni és elemezni eredményesség és hatékonyság szempontjából. Ezt a témát ma még óvatosan kezelik a vállalkozások. A hatékony működéshez következetesen kell tervezni és végrehajtani három hónapos éves cikulsokban. A jó tervezéssel sokat lehet spórolni.

 

A cégről kikerülő arculati, grafikai anyagoknál, szövegezésnél érdemes a konzekvens megjelenésre törekedni. Kiemelte azt is, hogy házon belül a tervezés és a visszacsatolás egyaránt lényeges és kulcskérdés, hogy figyelemmel kísérjük a marketing eredményességét a mindenkor meghatározott mérőszámok alapján. Az digitális marketing eszköztárával mindez tökéletesen követhető.

 

Amennyiben külső marketinges cég vagy ügynökség megbízását fontolgatjuk - pl. egy online kampány megvalósítására - fontos a bizalmi viszony, a jó együttműködés. Birincsik Albert tapasztalatai szerint a marketing még mindig egy mostoha gyerek, pedig nemcsak az a feladata, hogy megvalósítson valamit, hanem az is, hogy visszajelzést adjon a piacról.