Üdvözöljük a

OTP Business – A vállalkozások bankja | Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Országos rendezvénynaptár

<< 2018 December >>
KeSzeCsüSzoVa
     12
3456789
101113141516
17181920212223
24252627282930
31      

OTP Business – A vállalkozások bankja

2018. augusztus 10.

Olyan megoldásokat nyújtunk a vállalkozások számára, amelyek értéket teremtenek számukra, kényelmesek, modernek, valamint megfelelnek a digitális kor elvárásainak – erről is beszélt interjújában Csonka Tibor.
Az OTP Business ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy nem csupán banki termékeket, hanem szakértelmet is kínálnak a vállalkozásoknak.

„Minden igényt kielégítő termékpalettával állunk ügyfeleink rendelkezésére.”

 

 

A jegybanki adatok azt mutatják, hogy a mikro-, kis- és középvállalati szektor hitelállománya 2017-ben 11 százalékot meghaladóan emelkedett. Mit érzékelt ebből a "hiteléhségből" az OTP? Hogyan alakult az előző év a kkv-s hitelkihelyezések szempontjából? Milyen változást mértek az ügyfélkörben, illetve a kihelyezett hitelösszegekben?

 

A kedvező makrogazdasági körülmények, az irányadó kamatlábak történelmi mélypontra süllyedése, illetve a KKV szektor bővülését támogató Piaci Hitelprogram (PHP) hatásaként a vállalkozói hitelfelvételi kedv dinamikusan növekszik. Fontos megemlíteni, hogy a válság óta nem látott mértékű bővülésben a nagy összegű egyedi ügyletek is szerepet játszottak. 2017-ben a teljes vállalati hitelállomány bővülése több mint kétszerese volt a megelőző évinek. Az új szerződéskötések volumene 30 százalékkal haladta meg a 2016-os adatokat, és az átlagos hitelösszegekben is emelkedés volt tapasztalható.

 

 

Ma már nincs olyan pénzintézet, amely ne fókuszálna kiemelten a kkv-szegmensre. Mivel, milyen területen nyújtanak többet ennek az ügyfélkörnek?

 

Az OTP Business nem csak egyszerűen banki termékeket kínál, hanem szakértelmet is: segít megérteni, hogy hol mire érdemes figyelni, mit érdemes kihasználni, illetve szakértői segítséget képes nyújtani.

 

Fontos, hogy ki-milyen pénzügyi eszközöket és megoldásokat képes kínálni a hozzá forduló vállalkozásoknak. A nyertesek – természetesen a vállalkozások mellett – azok a pénzintézetek lehetnek, amelyek a leghatékonyabban mérik fel a vállalati ügyfelek igényeit, és kellő piac- és szakértelemmel rendelkeznek ahhoz, hogy a kkv-k számára vonzó kondíciókat és kiszolgálást legyenek képesek nyújtani a piacon. Az OTP Businesst több mint 200 ezer vállalkozói ügyfél választotta, úgy gondolom, hogy nekik köszönhetően kellő piaci tudással és szakértelemmel rendelkezünk, a folyamatos innovációk pedig hiszem, hogy még vonzóbbá teszik bankunkat.

 

Ezen a téren a klasszikus banki termékkínálaton túlmutató szolgáltatások bevezetését is tervezzük hasonlóan a már bevezetett OTP eBIZ szolgáltatáshoz, melyen keresztül olyan nem tradicionális pénzügyi megoldásokat nyújtunk, mellyel az adminisztrációban és mindennapi ügyvitelben támogatjuk vállalkozói ügyfeleinket.

 

 

Általánosságban mit lehet elmondani a kkv-knak kínált termékeikről és szolgáltatásaikról? Melyek a legnépszerűbbek ezek (beruházási/forgóeszköz/folyószámla stb.) közül? Készülnek-e új termékek, illetve szolgáltatások bevezetésére, vagy teljes a portfólió?

 

Általánosságban elmondható, hogy bankunknál a legnagyobb kereslet továbbra is a folyószámla típusú hitelek és a kereskedelmi faktoring iránt mutatkozik, azonban ügyfeleink igénye a beruházási jellegű hitelek iránt is fokozatosan növekszik. A hitelkereslet növekedése mindig a gazdasági szereplőknek a jövőbe vetett bizalmától függ. A kkv-k egyre nagyobb hányada ismeri fel, hogy üzleti aktivitásuk, és ezzel párhuzamosan árbevételük növeléséhez hitelre van szükségük. Tehát a vállalkozások hitelek iránti nyitottsága erősödik. A bizakodó hangulat pedig jó táptalaj, hogy a vállalkozások merjenek hosszú távú lehetőségeikre, versenyképességük növelésére koncentrálni, amely elsősorban beruházási kedvük növekedésében és így hosszú távú finanszírozási igényükben nyilvánul meg.

 

Ahogy említettem a vállalkozások pozitívnak értékelik jövőképüket, a növekedési lehetőségeiket, ezért tudatosságuk inkább arra fókuszál, hogy a vállalkozásukat valódi értékteremtő fejlesztésekkel, beruházásokkal vigyék előre. Éppen ezért hiszek abban, hogy főként a kisebb, pénzügyileg kevésbé tudatos vállalkozások esetében kiemelt fontossággal bír, hogy az üzleti céljaikhoz legjobban illeszkedő pénzügyi konstrukcióval segítsük őket. Ezeknek a kiválasztásában fióki munkatársaink mellett – a cégeket akár telephelyükön is felkereső – mobil értékesítőink is tudnak segíteni, akik speciális képzettségük révén pénzügyi tanácsokkal is el tudják látni ügyfeleinket.

 

Az OTP Business teljes körű, minden igényt kielégítő termékpalettával áll az ügyfelei rendelkezésére, legyen az mikro, közepes vagy nagyvállalat. A termékeinket folyamatosan karban tarjuk, mindig az ügyféligényeket szem előtt tartva módosítjuk a kínált feltételeket. De természetesen nem csak a meglévő termékeink kapcsán végzünk fejlesztéseket, hanem mindig keressük az újabb termékek iránti bevezetési lehetőségeket is. Júniusban bevezetésre került két új hiteltermékünk, az egyik a Széchenyi Beruházási Hitel, a másik pedig a COSME viszontgaranciájával fedezett, szabad felhasználású forgóeszköz típusú hitel, az OTP Tempo Vállalkozói Hitel.

 

 

Hogyan tapasztalják: a kkv-k hiteligénye milyen iparágakban prosperál a leginkább? Mely' iparágakban látnak fantáziát?

 

Mostanra egyre több ágazatban ért nagyon magas szintre a kapacitás kihasználtság és a szűk munkaerő-kínálat is erősebb beruházási aktivitásra ösztönzi a vállalatokat. Az ágazatok többségének hitelállománya bővült, de a növekedéshez a szolgáltató szektor járult hozzá a leginkább. Az általános növekedési ütem felett nő a hitelkereslet továbbá az építőipar, a fuvarozás illetve a mezőgazdasági szektor esetében. 

 

Mivel a banki hitelek döntő része a szolgáltató, illetve ingatlan szektorhoz kötődik, ezért az ezen ágazatokban meginduló beruházási aktivitás biztosítja majd a vállalati hitelpiac további, a tavalyi dinamikához hasonló mértékű növekedését 2018-ban is.

 

 

A felmérések szerint a kkv-szektor kielégítetlen finanszírozási igénye jelentős, az életképes vállalkozások negyede, nem, vagy csak részben jut hozzá forrásokhoz. Mi ennek az oka, hogyan lehet ezen a statisztikán javítani?

 

A vállalkozások a laza monetáris politika eredményeként létrejött kedvező kamatkörnyezetben a kereskedelmi bankok kínálatában is találhatnak üzleti céljaik megvalósításához kedvező feltételű hiteleket. Azonban a piaci hitelek mellett rendkívül nagy volumenben állnak rendelkezésre különböző állami és uniós támogatások is a vállalkozások fejlesztésre. Az OTP Business elkötelezett a tekintetben, hogy a vállalkozásokat segítse az általuk preferált finanszírozás elérésében. Az uniós támogatások vállalkozásokhoz való közvetlen eljuttatása érdekében 2017 év végéig az OTP Bank 163 bankfiókjában került megnyitásra MFB Pont (összesen 642 MFB Pont van). Az országosan kiterjedt hálózatban az OTP Business jól felkészült értékesítő kollégái állnak az érdeklődők rendelkezésére. Ezen értékesítési pontok az önálló és a támogatással kombinált hitelprogramokat közvetítve, kedvező feltételek mellett juttatják hosszú távú pénzügyi forráshoz a mikro-, kis- és középvállalkozásokat. Az Önálló Hitelprogramok keretében kamat, kezelési költség, rendelkezésre tartási jutalék, előtörlesztési díj és szerződésmódosítási díj nélkül kaphatnak a vállalkozások hitelt. A Támogatással Kombinált Hitelprogramok pedig vissza nem térítendő támogatást és kedvező, 1-2%-os kamatozású visszatérítendő támogatást kínálnak.

 

 

Az új vezényszó a digitalizáció. Mit tud ezen a téren felmutatni az OTP, milyen fejlesztések zajlanak, milyen lehetőségeket nyit a digitalizáció a bankszektorban?

 

A digitális szolgáltatások iránti ügyféligény folyamatosan nő. Tíz banki ügyfél közül átlagosan három online intézi már bankügyeit. Ennek a tendenciának köszönhetően egyre több bank fejleszt mobilfizetéses appot, csiszolgatja net- és mobilbankját, vagy éppen online számlanyitási lehetőséget biztosít a vállalkozások számára.

 

Bankunk a digitális fejlesztésekben is az élen jár. Olyan megoldásokat nyújtunk a lakosság mellett a vállalkozások számára is, amelyek kényelmesek, modernek, valamint megfelelnek a digitális kor elvárásainak.

 

A vállalkozói digitális szolgáltatások kapcsán jelentős kiaknázatlan potenciálok vannak még. Mi is folyamatosan fejlesztünk, hogy a nálunk bankoló vállalkozások működését segítsük, csökkentsük adminisztrációs terheiket annak érdekében, hogy arra koncentrálhassanak, ami igazán értéket teremt a vállalkozásuk számára. Ilyen fejlesztéseink voltak az elmúlt időszakban, csak hogy néhányat említsek: Online számlanyitás cégeknek, 2016. márciustól van lehetőség az OTP Banknál a vállalkozói ügyfélkör számára online számlát igényelni. Felhő alapú vállalkozásirányítási szolgáltatás, melynek segítségével hetente több órát spórolhatnak a vállalkozások. Az eBIZ felületen ugyanis a vállalkozók könnyen áttekinthetik saját vállalkozásuk aktuális pénzügyi helyzetét, partnereik jogi státuszát, egyszerűen állíthatnak ki, vagy fogadhatnak be számlákat, amelyeket a felületről egyből ki is egyenlíthetnek. Befizetős ATM-nek köszönhetően pedig már a készpénzfelvétel mellett már befizetni is tudunk számos automatánknál, azonnali jóváírással.

 

 

Az ügyfélélmény fokozása ugyancsak prioritás. Az online számlanyitás lehetősége mennyire erős hívószó ezen a téren? Hogyan működik ez a gyakorlatban, milyen biztonsági garanciákat építettek be ebbe a rendszerbe? Milyen lépésekkel fokozható még a mostanában sokat emlegetett ügyfélélmény?

 

Az online számlaigénylés lehetőségével a mikro-, kis- és közepes vállalkozások gyors és biztonságos módon tudnak számlát nyitni. Ez az innovatív szolgáltatás bárhol, a nap 24 órájában elérhető. Segítségével a társas és egyéni vállalkozások, őstermelők mellett egyéb szervezetek (pl. alapítványok, egyesületek) is élhetnek a lehetőséggel, mely egyszerűbb és gyorsabb ügyintézést tesz lehetővé számukra. Néhány, a szokásokat felmérő kérdés után a rendszer előzetesen két számlavezetési ajánlatot ki is emel az érdeklődő számára. Fontos, hogy a kérdések megválaszolása nélkül is kezdeményezhető a számlanyitás. A művelet nagy része kényelmesen, akár otthonról is megtehető. A szerződés aláírása bankfiókban történik, melyhez ki lehet választani a legmegfelelőbb fiókot, sőt a bankfiókba időpontot is tud foglalni az ügyfél.

 

Az online számlaigénylések népszerűsége folyamatosan nő 2018. első negyedévében már 10% feletti volt a mikró- és kisvállalati ügyfélkörben az online nyitott számlák aránya.

 

Fentieken felül az ügyfélkiszolgálás színvonalának további emelkedésére, az ügyfélorientált gondolkodásmód erősödésére, valamint az elérhető digitális szolgáltatások körének folyamatos bővülésére számíthatnak az OTP Business ügyfelei.

 

 

Forrás:

Hitelgarancia, Kis- és Középvállalkozások üzleti lapja